maanantai 6. marraskuuta 2017

Tilannekatsaus Matkalla kasvuun -yhteistyöhankkeen etenemisestä


Matkalla kasvuun -yhteistyöhankkeen toimenpiteet ovat edenneet hankesuunnitelman mukaisesti, vain aikataulut ovat jonkun verran muuttuneet. Kevääksi 2017 suunnitellut Laatutonni-valmennus ja tuotekehitystyöpajat toteutettiin syksyllä. Syksyn ohjelmassa ollut sähköisen median käyttö sisältyi jo kevään valmennuspäiviin ja Visit Finland Akatemian kansainvälisen kaupan osuus siirtyy keväälle 2018.

Kevään 2017 aikana yrittäjille tarjottiin tuhti paketti valmennuksia sähköisen liiketoiminnan kehittämiseksi. Valmennuspäiviä oli viisi, joiden aiheina olivat Hakukoneoptimointi, Google Analytics, Google AdWords -tehokurssi, Some ja markkinointi sekä Blogit ja sisällöntuotanto. Valmennukset olivat tehokkaita ja antoisia. Yksissä tuumin kuitenkin todettiin, että sähköisen liiketoiminnan kehittäminen omassa yrityksessä vaatii jatkuvaa tietojen päivittämistä ja muutamat kyselivätkin jo jatkokursseja aiheeseen. Palautteiden perusteella monet mukana olleet kertoivat ottaneensa heti valmennusten jälkeen käyttöön useita uusia toimenpiteitä, joista valmennuspäivien aikana tuli tietoa.

Innokas ryhmä tutustumassa sähköisen liiketoiminnan saloihin

Kevään toinen vahva teema oli yritysvierailupäivien toteuttaminen. Hankkeessa järjestettiin 4 yritysvierailupäivää, joiden aikana käytiin tutustumassa hankkeessa mukana oleviin yrityksiin. Yritysvierailupäivät olivat tehokas tapa tutustua toisiin yrittäjiin ja heidän tapaansa toimia. 

Yritysvierailupäivissä oli bussissa mukana auktorisoitunut opas, joka kertoi päivän aikana alueen historiasta, merkkihenkilöistä, luonnosta, kulttuurista ja tästä päivästä. Myös erilaiset tarinat värittivät bussimatkoja. Tavoitteena oli antaa uusia ideoita omaan tuotekehitystyöhön, jota tehdään syksyn 2017 aikana.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti