Matkalla
kasvuun -yhteistyöhankkeen toimenpiteet ovat edenneet hankesuunnitelman
mukaisesti, vain aikataulut ovat jonkun verran muuttuneet. Kevääksi 2017
suunnitellut Laatutonni-valmennus ja tuotekehitystyöpajat toteutettiin
syksyllä. Syksyn ohjelmassa ollut sähköisen median käyttö sisältyi jo kevään
valmennuspäiviin ja Visit Finland Akatemian kansainvälisen kaupan osuus siirtyy
keväälle 2018.
Kevään
2017 aikana yrittäjille tarjottiin tuhti paketti valmennuksia sähköisen
liiketoiminnan kehittämiseksi. Valmennuspäiviä oli viisi, joiden aiheina olivat
Hakukoneoptimointi, Google Analytics,
Google AdWords -tehokurssi, Some ja markkinointi sekä Blogit ja sisällöntuotanto. Valmennukset olivat
tehokkaita ja antoisia. Yksissä tuumin kuitenkin todettiin, että sähköisen
liiketoiminnan kehittäminen omassa yrityksessä vaatii jatkuvaa tietojen
päivittämistä ja muutamat kyselivätkin jo jatkokursseja aiheeseen. Palautteiden
perusteella monet mukana olleet kertoivat ottaneensa heti valmennusten jälkeen käyttöön
useita uusia toimenpiteitä, joista valmennuspäivien aikana tuli tietoa.
Innokas ryhmä tutustumassa sähköisen liiketoiminnan saloihin |
Kevään toinen vahva teema oli yritysvierailupäivien toteuttaminen.
Hankkeessa järjestettiin 4 yritysvierailupäivää, joiden aikana käytiin
tutustumassa hankkeessa mukana oleviin yrityksiin. Yritysvierailupäivät olivat
tehokas tapa tutustua toisiin yrittäjiin ja heidän tapaansa toimia.
Yritysvierailupäivissä
oli bussissa mukana auktorisoitunut opas, joka kertoi päivän aikana alueen
historiasta, merkkihenkilöistä, luonnosta, kulttuurista ja tästä päivästä. Myös
erilaiset tarinat värittivät bussimatkoja. Tavoitteena
oli antaa uusia ideoita omaan tuotekehitystyöhön, jota tehdään syksyn 2017
aikana.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti