keskiviikko 8. marraskuuta 2017

Tuotekehitysvalmennus ja -työpajat

Matkalla kasvuun -yhteistyöhankkeen syksyn 2017 pääteema on innostaa matkailualan yrittäjiä ja toimijoita luomaan uusia matkailutuotteita joko omiin yrityksiin tai verkostotuotteita yhdessä muiden toimijoiden kanssa. Valmentajana toimi Soila Palviainen Entra Oy:stä, joka on yksi Visit Finland akatemiaan valituista valmentajista.

Heti ensimmäisenä päivänä mukana oli yli 20 toimijaa.  Aamupäivä kului Soilan käydessä läpi mitä hyvä matkailutuote tai -palvelu sisältää, miten tuote kannattaa hinnoitella, miten löydetään oikeat asiakkaat ja kuinka asioista viestitään. Sinänsä tuttuja asioita mutta päivitystä aina tarvitaan! Iltapäivällä alettiinkin jo miettimään uudistuksia omiin tuote- ja palveluvalikoimiin sekä pohtimaan mahdollisia verkostotuotteita muiden toimijoiden kanssa. Iloinen puheensorina valtasi huoneen ja ilma oli täynnä ideoita, kysymyksiä ja suunnitelmia.




Kolmen päivän pituisen valmennuskokonaisuuden aikana tuli sopivasti kertausta tuotekehitykseen ja hieman nuoremmille yrityksille paljon arvokasta tietoa, kuinka kannattaa toimia.

Tuotekehitystyö oli antoisa matka alkuinnostuksesta lopputulokseen. Uusia tuotteita ja palveluita valmistui 31 kappaletta. Uusista tuotteista valmistetaan tuotekortit, joiden avulla tuotteet lanseerataan hankesuunnitelman mukaisesti Matka 2018 -messuilla.

Tuotekehitysvalmennuksista ja Soilan tavasta toimia saatua palautetta:
”Innostava, pohdituttavaa, uutta synnyttävää”
”Paljon tietoa ja hyviä linkkejä + materiaaleja”
”Hyvä ja monipuolinen tausta kouluttajalla”
”Uusia ideoita ryhmätyössä”
”Hyvin saatiin aikaan tuotteistukisessa. Edelleen mielenkiintoinen aihe ja lähestymistapa.”

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti