Matkalla kasvuun -yhteistyöhankkeen syksyn 2017 pääteema on
innostaa matkailualan yrittäjiä ja toimijoita luomaan uusia matkailutuotteita
joko omiin yrityksiin tai verkostotuotteita yhdessä muiden toimijoiden kanssa. Valmentajana
toimi Soila Palviainen Entra Oy:stä, joka on yksi Visit Finland akatemiaan
valituista valmentajista.
Heti ensimmäisenä päivänä mukana oli yli 20 toimijaa. Aamupäivä kului Soilan käydessä läpi mitä hyvä
matkailutuote tai -palvelu sisältää, miten tuote kannattaa hinnoitella, miten löydetään
oikeat asiakkaat ja kuinka asioista viestitään. Sinänsä tuttuja asioita mutta
päivitystä aina tarvitaan! Iltapäivällä alettiinkin jo miettimään uudistuksia
omiin tuote- ja palveluvalikoimiin sekä pohtimaan mahdollisia verkostotuotteita
muiden toimijoiden kanssa. Iloinen puheensorina valtasi huoneen ja ilma oli
täynnä ideoita, kysymyksiä ja suunnitelmia.
Kolmen päivän pituisen valmennuskokonaisuuden aikana tuli
sopivasti kertausta tuotekehitykseen ja hieman nuoremmille yrityksille paljon arvokasta
tietoa, kuinka kannattaa toimia.
Tuotekehitystyö oli antoisa matka alkuinnostuksesta
lopputulokseen. Uusia tuotteita ja palveluita valmistui 31 kappaletta. Uusista
tuotteista valmistetaan tuotekortit, joiden avulla tuotteet lanseerataan hankesuunnitelman
mukaisesti Matka 2018 -messuilla.
Tuotekehitysvalmennuksista ja Soilan tavasta toimia saatua
palautetta:
”Innostava,
pohdituttavaa, uutta synnyttävää”
”Paljon tietoa ja hyviä
linkkejä + materiaaleja”
”Hyvä ja monipuolinen
tausta kouluttajalla”
”Uusia ideoita
ryhmätyössä”
”Hyvin
saatiin aikaan tuotteistukisessa. Edelleen mielenkiintoinen aihe ja
lähestymistapa.”
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti