Hankkeeseen kuuluneet
asiakashankintatilaisuudet käynnistyivät syksyllä 2017 Tampereella
Suomakiertueen ja Hyvinkäällä Kotimaan ryhmämyyntipäivien muodossa. Hankkeesta
tehtiin esittelyvihkonen, jossa kerrottiin sekä hankkeesta että mukana olevista
yrityksistä. Samalla kyseltiin asiakkailta, millaisia toivomuksia heillä oli.
Vaikka välineenä oli hankkeen esittelyvihkonen, useat asiakkaat olivat
kiitollisia siitä, että saivat materiaalia, missä oli monen yrityksen tietoja.
Syksyllä käynnistyi myös Visit
Finland Akatemian tuotekehitysvalmennukset, jonka tuloksena yrittäjät
innostuivat tuotteistamaan yhteisiä paketteja sekä uudistamaan vanhaa
tuotantoaan. Uusista tuotteista koottiin tuotekorttivihkonen, jota yrittäjät
olivat itse jakamassa Helsingin Matka 2018 -messuilla sekä Tampereella
Supermessuilla.
Hankkeella
oli 15 m2 Helsingissä ja Tampereella. Messuilla oli kahdeksan
yrittäjää alanäytteilleasettajana ja Tampereella kolme. Kaikki hankkeessa
mukana olevat yritykset olivat kuitenkin esillä hanke-esittelyn sekä tuotekorttivihkosen
myötä, joita jaettiin messuilla yhteensä reilut 2000 kpl.
Matka 2018
-messuille osallistuminen mahdollisti messuihin liittyvän Pre tourin/fam tripin
tuomisen alueelle. Kaikkiaan 14 kansainvälistä matkanjärjestäjää ja kolme Finnairin edustajaa osallistui
vierailuun. Kaikki olivat kiinnostuneita alueen tarjonnasta. Matkanjärjestäjät
olivat Japanista, Kiinasta, Australiasta ja Singaporesta. Projektipäällikkö
osallistui Matka 2018 -messujen vapaamuotoiseen tiedotustilaisuuteen, jossa oli
vieraina lukuisia bloggareita ja lehdistön edustajia. Tilaisuudessa olleella
standilla projektipäällikkö
esitteli hanketta ja antoi kiinnostuneille pienen taskulampun, jota näyttämällä
he saivat messuosastolta pääsyliput Naivistit Iittalassa -näyttelyyn. Osastolla
kävi useita bloggareita ja muutama lehdistön edustaja.
Palautteet
messuille osallistumisesta olivat kannustavia. Mukana olleet yritykset kokivat osallistumisen
antoisaksi mutta yhteistyön hyöty jää arvioitavaksi myöhempään. Molemmilta messuilta
tuli toive, että Häme voisi esiintyä huomattavasti yhtenäisemmin, niin että
mukana samalla osastolla olisivat niin pienet kuin suuretkin yritykset. Etenkin
Tampereen messuilla oli merkille pantavaa, että Hämeestä oli useita osastoja
eri puolilla messuhallia.
Tuotekorttivihko linkitettiin www.hyvaluontoinenhame.fi
-sivustolle ja linkki lähetettiin myös kaikille syksyn 2017 aikana tavatuille
matkanjärjestäjille.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti