Kevään kansainvälistymisvalmennuksissa
painotettiin TripAdvisorin tärkeyttä yrityksen markkinoinnissa. Niinpä teeman ympärille haluttiin järjestää oma valmennuspäivä.
Ympäri maailman 70 % kuluttajista sanoo
internetin kuluttaja-arvosteluiden olevan toiseksi luotetuin mainonnan muoto.
92 % kuluttajista luottaa kuulopuheisiin enemmän kuin mihinkään muuhun mainonnan muotoon. Lähes koko Y-sukupolvi (97 %) lähettää materiaalia sosiaalisiin verkostoihin ja jakaa kokemuksiaan ystäviensä kanssa ostoksistaan.
Päivästä tuli hyvin
konkreettinen, kun alkuun yrittäjät tuunasivat itselleen yritysprofiilin TripAdvisoriin.
Päivän aikana käsiteltiin mm. mikä on TripAdvisorin hyöty yritykselle, mitkä
ovat ilmaiset ja maksulliset mahdollisuudet. Paneuduttiin myös siihen, millainen on
hyvä esittely/profiili ja kuinka asiakkailta saadaan kerättyä arvioita ja
suosituksia.
Kun TripAdvisor oli hallussa, kerrattiin vielä somekanavia ja yrityksen näkyvyyttä
Instagramissa, Twitterissä ja Facebookissa. Somenäkyvyyden tehostamiseksi tulisi kaikki yrityksen julkaisut laittaa saman somenimimerkin ja #hashtag -merkintöjen piiriin. Yrityksen tulisi ottaa vähintään yksi #hashtag, jota käyttää aktiivisesti kotisivuilla, somekanavissa, printtimediassa, palvelutiskillä ja tapahtumissa.
tapahtumissa. Yrittäjät pääsivät tekemään myös analyysin yrityksensä näkyvyydestä ja maineesta sosiaalisessa mediassa osoitteissa www.underhood.com ja www.travelappeal.com.
Yrittäjien kommentteja valmennuspäivästä:
- Todella paljon asiaa ja tietoa. uutta mietittävää tuli.
- Paljon hyödyllistä infoa pienessä ajassa.
- Innostava ohjaaja, mielenkiintoinen, vaikea asia.
- Tällaisia valmennuksia lisää.
- Kattava TripAdvisor tietopaketti. Kirsiä oli kiva kuunnella. Innostuin enemmän markkinointiviestinnästä, kun sain syväluotauksen aiheeseen.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti